psykiatern.se

Akatisi av medicinen

2009-06-04

Bör man inte göra något angående medicineringen (både Abilify + Zyprexa) då man har svår akatisi? (vandrar runt i timmar)

Bodil

Svar:

Hej Bodil,

Tack för Din förfrågan.

Akatisi är en förfärligt obehaglig biverkning och självklart skall man inte behöva acceptera en läkemedelsbehandling som ger så svåra biverkningar. Jag vet för lite om Din sjukdom för att kunna ha några närmare synpunkter men jag undrar ändå om det är ändamålsenligt att ta både Abilify och Zyprexa. Jag tycker att Du skall beställa en tid hos Din läkare med det snaraste för att diskutera medicineringen och biverkningarna. Du får gärna återkomma om Du inte tycker att Du får den hjälp Du behöver.

Bästa hälsningar

Tomas Eriksson

Inga kommentarer

Inga kommentarer ännu.

RSS för kommentarer till det här inlägget. TrackBack URL

Tyvärr, kommentarformuläret är för närvarande avstängt.

Annonser